[linux] nieuweling met linux

Jan van der Maas janvandermaas op gmail.com
Do Feb 18 10:25:19 CET 2021

 L.S.,

Enkele dagen geleden postte ik een vraag. Die was blijkbaar niet duidelijk
gesteld. Ik kreeg wel antwoorden, waarvoor harteIijk dank. Er kwamen
oplossingen waar ik niet veel mee kon. Ik ben een amateur op it gebied.
Veel van de termen die worden gehanteerd in de adviezen herken ik niet.
Daarom kan ik (nog) niet verder met het maken van een gefundeerde keuze.

Al tientallen jaren wil ik overstappen op open source software. Nu ik aan
een nieuwe laptop moet en mijn telefoon hoog bejaard is (tegen de 20 jaar),
moest het er  toch maar eens van komen.

Ik woon in Hilvarenbeek en ben op zoek naar iemand die me zou kunnen
inleiden in veilige en privacy afschermende hardware en open source
software.
Is er een geduldig iemand die dat bij mij aan huis zou willen doen? Daarmee
hoop ik dan te bereiken dat ik een gefundeerde keuze kan maken die bij me
past, zonder dat een commerciële partij me iets aansmeert.
Open source lijkt me prettig om zo de grote datamolochen te omzeilen. Niet
gevolgd worden en privacy vind ik van steeds groter belang worden.

Als je interesse hebt, laat dan een telefoonnummer achter. Dat kanook op
janvandermaas op gmail.nl.

Hartelijke groet, Jan van der Maas.