[linux] Downloads fail-- geen reden opgegeven.

Daniel C. von Asmuth asmuth op vonasmuth.nl
Vr Apr 15 15:37:59 CEST 2022

Aldus schreef joop gerritse via Linux op Fri, Apr 15, 2022 at 01:10:17PM +0000:
> Hallo, ik weet niet waar ik moet zoeken, dus probeer ik het maar eens zo:
>
> In een groot aantal gevallen wordt een attached file niet geladen. Dat
> betreft attachments bij mail, maar niet alleen. Ik zie noot een foutmelding
> met reden. Er staat alleen <filenaam> -- failed.
>
> Het betreft meestal videobestanden, jpg gaat gewoonlijk wel goed, Ook
> systeemupdates komen wel binnen. In de logging zie ik nooit iets relevants,
> maar waar moet ik kijken? /var/log/syslog zou ik denken, maar nee...

Er zijn verschillende protocollen waarmee je bestanden kunt downloaden over
een netwerk. FTP en HTTP zijn het bekendst.

Er zijn ook verschillende protocollen om berichten te verzenden. De meest
voorkomende zijn SMTP (email) en NNTP (usenet). Deze ondersteunen ook het
toevoegen van bijlagen aan berichten volgens de MIME standaarden.

In de meeste gevallen ontvangt u dan het hele bericht, waarna uw client
programma de attachments als afzonderlijke bestanden kan opslaan.

U controleert dus of u het hele bericht hebt ontvangen ofdat de server
de attachments heeft verwijderd (bijvoorbeeld omdat de maximum grootte
werd overschreden).

In uitzonderlijke gevallen bevat het MIME-bericht niet de bijlage zelf,
maar alleen een URL. Het client programma moet de bijlage dan nog apart
proberen te downloaden via het Internet (wat zou kunnen falen).

Suc6,

Daniel

--

		How long it takes to reach your goal
		depends less on your speed than on your direction.