[linux] Jitsi-meet

Fré van Limpt fre op freedom.nl
Do Sep 8 16:17:12 CEST 2022

On Thu, Sep 08, 2022 at 03:02:01PM +0200, Linux_NLLGG wrote:

> Dit moet over de Jitsi-meet client gaan. Nu zou het kunnen zijn dat je Jitsi-meet probeert te draaien
> in een web browser: zo ja, vermeld welke browser je gebruikt.
  Ja, het zal in mijn geval om de Jitsi-meet client gaan. Die draai ik
  zonder problemen in Firefox 104.0
> Er is een aparte Jitsi client en een Jitsi-meet client -- in mijn geval is dat laaste een Electron
> AppImage, dat ik heb gedownload, dus geen onderdeel van mijn Linux distributie uitmaakt.

> Dat is de Jitsi meet server, die staat los van de client. Een schrale troost: ik heb
> die ook proberen te installeren, maar dat is niet helemaal gelukt; met de gewone
> Jitsi client kan ik wel 1 op 1 video chat doen via de eigen server.
  Dat is voor mij meer dan een schrale troost. Ik heb weliswaar geen server, maar
  Jitsi client draait naar volle tevredenheid.

> Hoeveel kennis hebt u van Linux server beheer?
  Geen enkele

> De configuratie is enigszins complex. Moet je met de hand doen. Tijdrovend.
  Als het niet hoeft liever niet.

  Deze melding houdt me het meest bezig. Hoe kom ik daar vanaf?

> Gebruik je Docker?
  Nee

> Linux kent geen mapppen. Als de directory /usr/bin leeg is, dan zal Linux ook niets doen, tenzij
> alle programma's in /bin staan.

> Prosody is me wel gelukt. Je kunt het zonder Jitsi gebruiken als chat server. Op de web site
> vind je aanwijzingen voor de configuratie.
  Daar ben ik mee bezig, ik hoop van die melding af te komen.
  Dank!

> Met vriendelijke groet,
>

> Daniel von Asmuth
>
> --
> 	 		How long it takes to reach your goal
			depends less on your speed than on your direction.