[linux] Jitsi-meet

Fré van Limpt fre op freedom.nl
Do Sep 8 17:49:15 CEST 2022

On Thu, Sep 08, 2022 at 05:05:05PM +0200, Linux_NLLGG wrote:

> Dan is het een hoop JavaScript die u dowloadt. Met een beetje geluk werkt dat en hoeft u geen aparte software
> op uw PC te installeren.
  Het werkt goed, zonder extra software!

> Derry legde uit dat u op uw desktop de Jitsi client en/of de Jitsi Meet client kunt installeren
> (als alternatief voor Jitsi Meet in de browser). De client is een chatprogramma en Jitsi meet
> is voor vergaderen met meer dan twee personen....
  Wat zou het evt. voordeel zijn vergeleken met Jitsi Meet in de browser zoals ik het nu
  heb?

> Wilt u dat zou houden?
  Voorlopig wel, of de behoefte aan een eigen server moet zich
  aandienen.

> U kunt dan een publieke Jitsi server gebruiken, bijv. https://meet.jit.si/nllgg
  Die gebruikte ik al.

> Door de Jitsi en Prosody en ProtonVPN server te verwijderen van uw systeem.
  Dat is gelukt en heeft (voor zover ik nu kan beoordelen) geholpen.

  Hartelijk dank!
  Vriendelijke groet,
  Fré