[linux] dynamische ip-adressen in Duitsland

Derry cl3m0t op gmail.com
Za Sep 17 23:05:18 CEST 2022

On 17-09-2022 20:39, Hans Paijmans via Linux wrote:
> ...ben ik in Duitsland aangekomen en een abonnement op internet genomen
> - blijkt dat privepersonen geen vaste ip-adressen kunnen krijgen. Moet
> je een zakelijk abonnement nemen...
>
> Nou heb ik een handjevol domeinnamen, maar om daar weer een extra
> abonnement voor te nemen is onelegant. Maar om de zoveel tijd bij
> Transip in te loggen en al die namen van andere ip nummers te voorzien
> is ook onelegant en ik heb geen idee hoe vaak die nummers veranderen. Er
> is wel een vaste 'domeinnaam' voor mijn Fritzbox, maar dat is een lang
> [...]

Je kan de TransIP API in combinatie met een script gebruiken om de DNS
records automatisch te updaten wanneer het dynamische IP adres verandert.

https://www.transip.nl/knowledgebase/idee/739-dynamisch-dns-mogelijk-maken/

Er is een link naar een handleiding plus script/progje eronder in de
reacties.

Groet,
Derry