[linux] dynamische ip-adressen in Duitsland

Hans Paijmans j.j.paijmans op gmail.com
Zo Sep 18 08:52:52 CEST 2022

On 17-09-2022 23:05, Derry via Linux wrote:

> Je kan de TransIP API in combinatie met een script gebruiken om de DNS
> records automatisch te updaten wanneer het dynamische IP adres verandert.
>
> https://www.transip.nl/knowledgebase/idee/739-dynamisch-dns-mogelijk-maken/
>

> Er is een link naar een handleiding plus script/progje eronder in de
> reacties.
>
> Groet,
> Derry

Klinkt goed. Maar 'go'? Geen idee aan welk eind van de kluwen ik moet
gaan trekken om een executable te maken. En de discussie geeft de indruk
dat het niet (meer) werkt, in ieder geval niet meer onderhouden wordt.

Ik ben nu naar de diverse DDNS aanbieders aan het kijken, te beginnen
met ClouDNS. En ook hier geldt dan weer dat de instructies van de
aanbieder niet aansluiten op de dingen die de router wil weten.

Het gaat een lange herfst worden...

--
Dr. J.J. Paijmans
Nieuw adres: