[linux] Kan toetsenbord niet vinden druk op f? (Was: Wat is er fout in dit bash-script?)

Daniel C. von Asmuth asmuth op vonasmuth.nl
Do Sep 29 14:04:57 CEST 2022

Aldus schreef Eric de Hont via Linux op Thu, Sep 29, 2022 at 01:48:24PM +0200:

> 1 Waarom stel je deze vraag in een conversatie over een bash-script? Het is
> handiger om een nieuw onderwerp te beginnen in plaats van mee te liften op
> een andere discussie.
>
> 2 Kan je aangeven waarom je denkt dat de foutmelding iets met Linux te maken
> heeft?

Typische computerlogica. Als de PC geen toetsenbord detecteert, dan zal die
een foutmelding geven en dan moet je op <F1> drukken om door te gaan, wat
je bij gebrek aan toetsenbord niet kunt.

Bij een server PC is het normaal dat er geen toetsenbord is aangesloten.
Dan sluit je toch een keer een toetsenbord aan om de BIOS-instellingen
te bereiken en als het goed is kun je die foutmelding dan uitschakelen
of het systeem gewoon laten doorstarten.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth
--

		How long it takes to reach your goal
		depends less on your speed than on your direction.