[linux] "Internet" bankieren voortgangsbericht

Patrick Spek p.spek op tyil.nl
Ma Aug 14 10:34:40 CEST 2023

On 14-08-2023 10:32, Joost van Baal-Ilić via Linux wrote:
> Hoi,
>
> [debian van cc-lijst gedropt.]

> FYI/FWIW: Ik ben al jaren tevreden met mijn rekening bij de Triodos bank.  Ik
> gebruik geen smartphone; ik doe mn bankzaken gewoon met Firefox op Debian
> GNU/Linux.
>
> En ik heb een klein apparaatje van de bank gekregen waarop ik codes kan
> intypen, en dat codes teruggeeft die ik in mn browser invul.

Ik zit zelf bij de Regiobank, hier heb ik hetzelfde. Geen app nodig,
gewoon een ouderwetse browser, al is er sinds hun laatste site-update
volgens mij wel javascript vereist voor het gebruik ervan. Maar mocht
dat ook ongewenst zijn, kan ik ook gewoon naar een kantoor in de buurt
gaan, en met een persoon praten die alles voor mij kan oplossen omtrent
bankzaken. Zoals het hoort.