[linux] "Internet" bankieren voortgangsbericht

Geert-Jan gj op wyna.nl
Ma Aug 14 21:53:50 CEST 2023

Piratenpartij Delft had alle NL banken apps op trackers gecontroleerd:
https://delft.piratenpartij.nl/2022/08/22/tikkie-deze-partijen-kijken-met-je-mee/

Ik bankier zelf bij Triodos, maar die hebben per 1 juli de voorwaarden
veranderd, en gerootte of gejailbreakte telefoons verboden voor het
gebruik van de app: "De Mobiel Bankieren app mag niet worden gebruikt op
een apparaat waarvan de beveiligingsmaatregelen zijn omzeild (ook wel
'jailbreaken' of 'rooten' genoemd). Het apparaat is dan minder goed
beschermd en vatbaarder voor virussen en malware."  Ik vind dit een hele
kwalijk zaak, het is mijn telefoon, dus ik bepaal wat daar op draait en
behoud mijzelf het recht voor om deze te rooten als ik dat wil.

Al gebruik ik de App voorlopig niet meer tot ze de Google trackers er
weer uitgehaald hebben . Dus nu weer de de 'identifier', al is dit toch
omslachtiger dan het scannen van een QR code.

Geert-Jan