[linux] Re: geen dhcp-offer met Debian Sarge

Bram Mertens bram.mertens op sofico.be
Ma Jul 10 15:57:01 CEST 2006

linux-bounce op lists.nllgg.nl wrote on 10/07/2006 15:14:48:

> de hardware is niet fout, de config lijkt verkeerd te zijn.

> oh ? ik hoor altijd dat het met debian een fluitje van een cent is.

Zolang je netwerk hebt wel, dan kan apt de nodige dependencies automatisch
resolven.  Jammer genoeg lukt dat dus net niet en moet ik ervoor zorgen
dat ik al de juiste debs op schijf heb staan om ze zo aan dpg te kunnen
voeren.

> da's vreemd. zo'n knoppix live CD bedoel je toch ? die schrijft niet je
> systeem vol met meuk ofzo.

Inderdaad maar om die debs onder debian te kunnen installeren moest ik m'n
schijf wel mounten.  Dat ging meermaals goed maar na m'n laatste poging om
debs te installeren gaf fsck fouten tijdens het booten.

Zoals ik al schreef heb ik geen idee of het aan Knoppix ligt of aan de
debs die ik er manueel op gezet heb.

CD's,

> succes.

Thx