[linux] Re: Red Hat Linux: /etc/sysconfig/network

Di Jul 11 19:10:08 CEST 2006

Zoek je versie op op http://www.redhat.com/docs/manuals/

> We zien een regel met DOMAINNAME=...., dit lijkt het NIS domein te
> moeten zijn.
>
> Het probleem is de regel met HOSTNAMe=.....
>
> Als ik kijk op
> http://archive.linuxfromscratch.org/lfs-museum/2.4.4/LFS-BOOK-INTEL-2.4.4-HTML/ch09-network.html
> dan lees ik dat we hier *niet* de FQDN moeten invullen.

Lekker belangrijk. Dat is de LFS documentatie en wat zij er mee doen is
niet relevant lijkt me.

> http://www.ms.washington.edu/Docs/Linux/rhel-rg-en-3/ch-sysconfig.html
> dan lees ik dat we hier "wel" de FQDN moeten invullen.

Ik zou dan voor de echte source gaan. (Zie URL boven en zorg dat je
kiest voor de gebruikte versie.)

> Als je de FQDN gebruikt, dan geeft 'uname -n' de FQDN en 'hostname' ook.
> In beide gevallen geeft 'hostname -s' de korte naam en 'hostname -d' het
> domein.
>
> De standaard documentatie is niet 100 % doorslaggevend.

Je hebt niet relevante documentatie als als standaard aangemerkt. Waardoor
je verwarring krijgt die er niet had hoeven te zijn.

Maar ik heb al heel wat jaren altijd mijn FQDN ingevuld staan op elke
machine.

Hugo.