[linux] Re: op zoek naar doc voor lin/ms-win netwerk

Vr Jul 14 15:10:13 CEST 2006

On Fri, 14 Jul 2006, Gijs Hillenius wrote:

> [...]
>     >> hieromtrent, maar ik kan toch geen handleiding vinden hoe een >
>     >> Win-XP doos te koppelen aan mijn eigen machine. Iemand een >
>     >> hint?
>     >>
>     >> Eh.  1) Ethernet? router? switch?
>
>       > Tot nog toe is het enige belang dat de Win-XP doos
>       > internettoegang heeft voor de browser. Mijn computer hangt
>       > achter een Tomson speedtouch aan het net, en die toegang wil
>       > ik met een tweede ethernet-kaart doorgeven.
>
> En die speedtouch is niet ook een router, daar kan niet een tot vier
Nee, max = 1. En al waren er wel twee+ uitgangen op de Speedtouch, dan
was het nog lastig 15 m kabel naar de kelder te trekken.

> En daarom wil je van een linuxdoos waarin twee ethernetkaarten zitten
> die functionaliteit bieden?

juist, maar de kennis over die functionaliteit ontbreekt nog ;-)

--
Julien Michielsen
julien op michkloo.xs4all.nl