[linux] Re: OT: Hoe doen ze dat onder Windows...?

Zo Jul 23 12:23:31 CEST 2006

On Sun, 23 Jul 2006, Hans Paijmans wrote:

> Ik ken die kits en heb ze ook laten gebruiken door mijn studenten.
> Het probleem is dat elke andere interface dan de Microsoft-
> interface volkomen vreemd voor ze is geworden. Ze /kunnen/ het
> niet en ze /willen/ het niet. Dito voor de rest van het docenten-
> corps.

Het lijkt wel de tendens. Als het niet voorgekauwd is dan slikken ze het
niet. Dat tekst gebaseerde zaken 10x makkelijker omgaan met tekst dan RSI
versterkende middelen mag de pret niet drukken. Ik zou die personen het
gereedschap geven van 100 jaar geleden.

Ik heb een paar retail organisaties gezien die ontzettend goed hun
logistiek op orde hebben. De kern is een goede centrale computer met een
reeks terminals voor de boekingen. Niet kapot te krijgen en zeer snel in
gebruik.

Maar tja. Het schijnt dat men denkt dat vensters, muizen en onhandige
interfaces beter is dan een praktische en snelle tekst interface voor elke
toepassing. Soms is het handiger een GUI te gebruiken en soms absoluut
niet.

Gebruik het juiste gereedschap voor de juiste klus. Maar men mist
blijkbaar de creativiteit om met Lego om te gaan en wil alleen nog maar
FisherPrice speelgoed. (Om nog maar te zwijgen van het zelf maken van je
speelgoed van restjes.)

Ach. Ik weet op wiens bureau de uitdaingen terecht komen als het geen
simpel klik werk meer is.

Hugo.