[linux] Re: OpenSuse : geen toetsenbord in X

Peter Vollebregt peter.vollebregt op gmail.com
Do Okt 5 22:51:35 CEST 2006

Paul Wiegmans schreef:
> Hallo allemaal,
>
> Ik heb een probleem met openSuse. Kan iemand mij een goede tip geven?
>
> Ik ben een enthousiaste gebruiker van openSuse. Ik beschouw mezelf niet
> als beginner, maar ik heb nu toch een probleem waar ik alleen niet goed
> uitkom. Ik heb vorige week een nieuwe computer met een i915 moederbord
> geinstalleerd met openSuse 10.0 . Keurig alles werkte in het begin, maar
> na een paar dagen op een zeker moment na een systeemstart kan ik niets
> meer intikken in X. In X reageert geen programma meer op mijn
> [...]
Paul,

In het verleden waren zit soort problemen vaak gerelateerd aan problemen
met kdm (de login manager). Ik heb nu verder geen tijd (en heb
natuurlijk mijn notities weer eens niet bijgehouden), maar kijk daar ens
naar. De quick and dirty solution was om gdm te gaan gebruiken meen ik,

Van Gnome weet ik verder niets af.

Peter