[linux] Re: thunderbird filter vraag (was Toch niet stil gebleven ... ? )

Kees Theunissen theuniss op rijnh.nl
Do Okt 5 23:23:23 CEST 2006

On Thu, 5 Oct 2006, Julien Michielsen wrote:

>Heb ook nog aan de postmaster gevraagd of ik wel post ontving, en die
>(J. Velders) heeft geantwoord dat er van alles naar mij toeging, en de
>fout bij mij of xs4all moest liggen. Heb gezien dat er een klein aantal
>listing-berichten in mijn richting is gestuurd en in de thunderbird
>Thrash map is beland. Nou heb ik een filter gedefinieerd dat alle post
>met [linux] in het subject naar de nllgg-map moet. Dat heeft een paar
>weken goed gewerkt, maar vandaag ging dit duidelijk niet. Iemand een
>beter voorstel voor een nllgg-linux filter onder thunderbird?

Er zijn intussen door anderen diverse suggesties gedaan waarop je
zou kunnen filteren. Ik denk dat het allemaal niets uitmaakt waarop
je filtert. Die "[linux]" in het subject is op zich goed genoeg om
de berichten aan te herkennen. Als dat een paar weken gewerkt heeft
en dan ineens niet meer dan moet er iets anders aan de hand zijn.
Dat "[linux]" staat tenslotte nog steeds in elke subject-header.

Ik gok er op dat het met de onderlinge volgorde van je verschillende
filters te maken heeft. Het Spam-filter zal de linux mailtjes,
ten onrechte, al weggekaapt hebben voordat jij op "[linux]" test.
En als je die volgorde zo laat dan zal het probleem blijven, ook
als je op andere headers zou gaan testen.

Ik heb al jaren geen spam meer gezien op de nllgg lijsten. Wat dat
betreft is het dus volkomen veilig om mailtjes van die lijsten al
uit te filteren voordat je het spamfilter zijn gang laat gaan.

Groeten,

Kees.

--
Kees Theunissen
F.O.M.-Instituut voor Plasmafysica "Rijnhuizen", Nieuwegein