[linux] Re: OpenSuse : geen toetsenbord in X

Paul Wiegmans p.c.wiegmans op hccnet.nl
Vr Okt 6 18:36:05 CEST 2006

Roeland Th. Jansen schreef:

> ik kan beamen dat de login manager een oorzaak kan zijn. als je in
> runlevel 3 starte en dan startx gebruikt, heb je dan het verschijnsel
> nog steeds ?
>
> Ook herinner ik met nog problemen met scim. in mijn geval: als je die
> geinstalleerd had staan, dan werkte sommige zaken niet qua input (o.a.
> aMSN).
>
> Maargoed, bovenstaand verhaalw qas "hard" in de zin van dat het dus
> nooit werkte en niet 'na verloop van tijd niet meer'.

Bedankt voor de feedback. Gdm is Gnome nietwaar? Ik gebruik alleen maar
gdm, en zelfs al kies ik in yast2 een andere displaymanager  bijv kdm ,
dan nog geen verschil. Ik bedenk mij wel dat ik openSuse heb
geinstalleerd met Gnome als keuze voor windowmanager bij installatie.
Kan dat een oorzaak zijn aangezien Suse vanouds KDE-georienteerd was?

Ik start ook in runlevel 3 en typ dan startx . Ook dat wordt het
toetsenbord niet gezien/gehoord. Vreemd is wel dat ik met Alt-F2 kan
wegschakelen naar textterminal vanuit grafische omgeving, terwijl ik
daar anders altijd Ctrl-Alt-F2 moet drukken.

Ik weet het helemaal niet meer. Aangezien het een nieuwe installatie is,
installeer ik OpenSuse maar lekker helemaal opnieuw.

groetjes
Paul