[linux] Re: Geluidsoverlast beperken of nieuwe superstille hardware

Ma Okt 9 23:08:03 CEST 2006

On Mon, 9 Oct 2006, Peter Fokker wrote:

> Ik neem aan dat je een vergelijkbaar verhaal in een recente aflevering
> van Risks hebt gelezen: http://catless.ncl.ac.uk/Risks/24.39.html#subj8
> en in volgende afleveringen van Risks een hele discussie over dit
> soort fail-safe (?) beveiligingen, met tot slot nog
> http://catless.ncl.ac.uk/Risks/24.43.html#subj6 over een puur
> mechanisch probleem met de voeding van de servers ;-).

Ehh. Nee. KPN colo ging plat door ombouw problemen van de UPS. En niet
netjes plat maar met een up/down patroon waar de meeste server toch niet
meer van bij komen zonder menselijk ingrijpen. Met maar 1 klant in dat
pand koste het me al met al toch een heel weekend om alles toringen te
verhelpen.

Eigen hosting hok had ook al een keer gezeur met de spanning op zaal door
onoordeelkundige acties door een gecertificeerde accu sjouwer.

> Dat gebeurt naar mijn gevoel steeds vaker, ondanks de geruststellende
> woorden van de bovenbazen bij de leden van EnergieNed of hoe dat
> tegenwoordig allemaal mag heten (ik stam nog uit de tijd dat je een
> SEP (Samenwerkende Elektriciteits Productiebedrijven) had, maar ik
> constateer tot mijn verbazing dat SEP.NL niet in gebruik is anders dan
> bij een domeinkraker.)

Ehh. Ik heb de rapportages van Tennet gelezen en de prognoses zijn dat het
koppel netwerk lokale issue niet volledig meer kan ondersteunen rond 2012
a 2020. (Je moet toch wat lezen als je even wacht op een beheerder om je
op te halen.)

Op dat punt moet het koppelnetwerk al zoveel energie van derden rond
pompen dat een probleem bij de lokale netwerken niet meer volledig kan
worden opgevangen. Gigantisch idee die vrije markt. Maar volgens mij is
hier goedkoop voorzien van een te duur prijskaartje.

En als je weet hoe lang je over een centrale bouwt .... los je dit niet
snel op.

Het leuke van mijn werk is dat ik zo af en toe op plekken kom waar de
meeste mensen niet rondlopen.

Hugo.

--
	hvdkooij op vanderkooij.org	http://hvdkooij.xs4all.nl/
	    This message is using 100% recycled electrons.