[linux] Re: kernel configuratie

Do Okt 12 16:56:10 CEST 2006

On Thu, Oct 12, 2006 at 04:46:04PM +0200, Bram Mertens wrote:
> Ik heb nu een 2.6.16<nogiets>-smp kernel en wil naar een
> 2.6.17<nogiets>-smp kernel.  Aangezien er een debian package met kernel en
> bijhorende config beschikbaar is voor een 2.6.17<nogiets> kernel wil ik
> daarvan vertrekken.  Inderdaad door make oldconfig te gebruiken.
> Die zal waarschijnlijk echter nog steeds geen gebruik maken van meerdere
> CPU's en zal ik dus nog moeten aanpassen om een smp-kernel te krijgen.

je hebt al een smp config en je wil weer een smp config -- gewoon de
oldconfig gebruiken dus. dan staan die toestanden al goed.

de oldocnfig bevat namelijk al die SMP settngs. en zo moeilijk is dat
ook weer niet om dat zelf te doen.

> Misschien daarom heb ik in het verleden telkens ??n of meerdere modules
> "gemist" zodat de kernel niet kon booten (zonder initrd).  Daarom ben ik
> nu op zoek naar tips om op basis van een bepaald systeem te weten welke
> items in welke menu's ik extra moet selecteren om de benodigde modules in
> de kernel zelf te krijgen.

ach, who cares, dan boot je de oude kernel weer en probeer je  't
opnieuw. Het is een illusie om te denken dat iemand hier een prefab
cooked kernel voor je kan bedenken.

> Ik heb ergens gelezen dat make config iets voor masochisten is, make
> menuconfig zou minder pijnlijk zijn... :)

met make config kun je geen opties terug, als je dus ergens spijt
krijgt, dan moet je onthouden elke optie dat was en nadrehand wijzigen.

maargoed, zo moeilijk is het bakken van eenn kernel niet; zorg er wel
voor dat je een oude kernel nog kunt booten en dat je leest hoe je een
kernel maakt.

er zijn eigenwijze mannen die gewoon een nieuwe kernel installeren en
de oude wegmikken en restarten. als het dan fout gaat, dan heb je
tenminste een uitdaging..

--
http://www.linux-it.nl