[linux] Re: waar blijven mijn rsync data?

Za Okt 28 14:57:05 CEST 2006

On Sat, 28 Oct 2006, joop gerritse wrote:

> ik probeer twee directories te rsyncen. Niets bijzonders dus. Maar.
>
> Hieronder staat het betreffende module in rsyncd.conf. Aanvankelijk
> is /home/backup/users leeg, en als ik van een andere machine rsync verwacht
> ik dus dat effectief alles gekopieerd wordt. In verbose mode zie ik inderdaad
> een enorme rij berichten langskomen. Ik zie ook met df dat er ruimte in
> gebruik genomen wordt, maar /home/backup/Users blijft leeg!
>
> Met updatedb en locate zoeken op een paar unieke bestandsnamen van de bron
> levert ook niets op..

> [...]

Ik heb zo een reeks vragen.

Hoe doe je rsync aan de 'client' kant?
Hoe doe je rsync aan de 'server' kant?
Wat zie je op netwerk nivo voorbij komen? tcpdump?

Kortom: Beschrijf het zodanig dat een ander het kan herhalen.

Aangezien ik alleen rsync over ssh doe (http://www.jdmz.net/ssh/) is mijn
setup niet te vergelijken. Maar het werkt prima.

Hugo.

--
	hvdkooij op vanderkooij.org	http://hvdkooij.xs4all.nl/
	    This message is using 100% recycled electrons.