[linux] Re: waar blijven mijn rsync data?

joop gerritse jjge op xs4all.nl
Za Okt 28 15:12:44 CEST 2006

On Saturday 28 October 2006 14:57, Hugo van der Kooij wrote:
> Ik heb zo een reeks vragen.
>
> Hoe doe je rsync aan de 'client' kant?

rsync --verbose --progress --stats --compress --recursive --times --perms --links\
 /mnt localhost::Users

Dus de client zit op dezelfde machine als de server, en het te synchroniseren
volume is gemount op /mnt

> Hoe doe je rsync aan de 'server' kant?

rsync --daemon

> Wat zie je op netwerk nivo voorbij komen? tcpdump?

Niet naar gekeken-- met verbose progress en stats zie je al een heleboel. Het
ziet er goed uit, alleen komt het niet aan waar ik verwacht, en ook niet
ergens waar ik het terug kan vinden.

> Kortom: Beschrijf het zodanig dat een ander het kan herhalen.
>
> Aangezien ik alleen rsync over ssh doe (http://www.jdmz.net/ssh/) is mijn
> setup niet te vergelijken. Maar het werkt prima.

Ik gebruik in dit geval geen ssh (op dezelfde machine, lijkt me wat
oiverdreven, toch?) vandaar die dubbele colon.

--
Joop Gerritse
Mühlenstraße 11