[linux] Re: waar blijven mijn rsync data?

joop gerritse jjge op xs4all.nl
Ma Okt 30 20:34:56 CET 2006

On Monday 30 October 2006 12:37, Paul Slootman wrote:
[...]
> Is het /home/backup/users of /home/backup/Users ? Lijkt op een detail,
> maar als je die in het echt ook verwart... Kleine moeite om nauwkeurig
> te zijn in wat je schrijft, maar het kan heel veel over en weer gepraat
> schelen.

Het belang van het onderscheid tussen hoofdletters en kleine letters is me
bekend. Ik bedoel echt Users.

> :-)
>
> Is het niet makkelijker (en sneller!) om direct "find /home/backup/Users
> -name ..." te gebruiken?

Ik heb het nog niet geprobeerd, maar mijn methode ging vlot genoeg, en levert
meteen een actuele database op.

> Ik neem aan dat je van verschillende users de homedir wilt backuppen (de
> target directory heet immer "Users" -- meervoud); dan is uid = jjge niet
> zo handig; uid = root zou beter zijn.

Ja, maar ik werk momenteel met Ubuntu (corporate requirement ;-) en daar is de
root alleen met een truc in gebruik te nemen. Had ik op dat moment nog niet
gedaan.

[heleboel nuttige suggesties, waarvoor dank, geknipt]

Uiteindelijk bleek het gebruik van het /tmp directory als werkruimte niet zo
handig; ik had dat ingevoerd omdat ik dacht dat dat nodig was. Waarom dat
verschil maakt, is me nog niet duidelijk, want bij /tmp zou je toch gewoon
moeten kunnen? Maar goed, voorlopig werkt het...

--
Joop Gerritse
Mühlenstraße 11