[linux] Re: waar blijven mijn rsync data?

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Di Okt 31 14:18:17 CET 2006

On Mon 30 Oct 2006, joop gerritse wrote:
> On Monday 30 October 2006 12:37, Paul Slootman wrote:
> [...]
>
> Het belang van het onderscheid tussen hoofdletters en kleine letters is me
> bekend. Ik bedoel echt Users.

Ik doelde meer op het belang van zorgvuldig je probleem beschrijven.
Je weet dus dat het onderscheid tussen hoofdletters en kleine letters
relevant is; wees dan ook zorgvuldig in het gebruik daarvan in je
verhaal.

> Ja, maar ik werk momenteel met Ubuntu (corporate requirement ;-) en daar is de
> root alleen met een truc in gebruik te nemen. Had ik op dat moment nog niet
> gedaan.

Dat mag je mij uitleggen, waarom uid = root in rsyncd.conf bij ubuntu
niet zomaar kan.  Ik neem toch aan dat rsync --daemon als root draait?

> Uiteindelijk bleek het gebruik van het /tmp directory als werkruimte niet zo
> handig; ik had dat ingevoerd omdat ik dacht dat dat nodig was. Waarom dat
> verschil maakt, is me nog niet duidelijk, want bij /tmp zou je toch gewoon
> moeten kunnen? Maar goed, voorlopig werkt het...

Dan zal /tmp wel een bijzondere filesystem zijn. Laat eens de output van
mount zien?

Paul Slootman