[linux] Re: met enige ergernis

Di Feb 20 21:42:39 CET 2007

On Tue, 20 Feb 2007, Paul Slootman wrote:

> De mail servers van demon komen (kwamen?) ook regelmatig op de sorbs
> lijst; ik had begrepen dat je als ISP moet betalen om jezelf van de
> lijst te laten verwijderen, wat iig bij mij als chantage overkomt en wat
> demon IMHO terecht weigert te doen. Misschien is het bij @Home ook
> hetzelfde aan de hand.

Ik zie een paar mogelijkheden.

  1. Het is waar. Als daar documentatie van is dan dient dat ook publiek
gemaakt te worden want het is een factor in het wegen van het nut, of
het gebrek er aan, van SORBS.

  2. De waarheid is anders. Bijvoorbeeld: SORBS vraagt een bijdrage om
bepaalde acties met prioriteit (24x7 binnen N uur) te doen of vraagt een
bijdrage om nimmer opgenomen te worden ook al komt er eens een melding
binnen van een server van je.

Ook hier zou ik graag details van zien. Daarin kan ik dan zelf wegen of ik
SORBS wel correct vind handelen.

  3. Het is niet waar. Bijvoorbeeld verkeerd begrepen citaat wat een eigen
leven is gaan leiden ....

Mocht je dus in enige richting meer details hebben dan zie ik die graag.

Hugo.

--
 	hvdkooij op vanderkooij.org	http://hvdkooij.xs4all.nl/
 	    This message is using 100% recycled electrons.