[linux] Re: met enige ergernis

Rob Sterenborg rob op sterenborg.info
Wo Feb 21 07:23:49 CET 2007

> Maar als we die flauwiteiten even laten zitten - wij moeten gewoon
> proberen dit te verbeteren. En ik heb moeite om in te zien (pas op:
> leek!) waarom een lijst die met aanmeldingen werkt z'n klanten niet op
> een witte lijst kan zetten (en alle andere weigeren - kortom: waar is
> sorbs voor nodig?).

Alle beetjes helpen. Sommige (de meeste) RBL's zijn IMHO niet geschikt
om direct email te blokkeren maar zijn bij gebruik van een scoring
systeem zoals SpamAssassin / Dspam oid wel degelijk bruikbaar, en dat is
dus waar de beetjes helpen.

Ik kan nu een heel verhaal gaan ophangen over wat er allemaal mogelijk
is alleen ga ik er vanuit dat de NLLGG mailadmins dat zelf vanuit de
praktijk ook wel weten. Mocht dat toch op prijs worden gesteld dan
hoor/lees ik het wel.

Groet,
Rob