[linux] Re: met enige ergernis

Wo Feb 21 21:54:18 CET 2007

On Tue, Feb 20, 2007 at 11:13:18PM +0100, Peter Vollebregt wrote:
> Maar als we die flauwiteiten even laten zitten - wij moeten gewoon
> proberen dit te verbeteren. En ik heb moeite om in te zien (pas op:
> leek!) waarom een lijst die met aanmeldingen werkt z'n klanten niet op
> een witte lijst kan zetten (en alle andere weigeren - kortom: waar is
> sorbs voor nodig?).

omdat het aantal approval mails anders drastisch toe gaat nemen
inclusief de bijbehorende load schat ik zo in...?

Daarnaast is de discussie gauw dat andere spam maatregelen dan ook niet
nodig zijn, want we hebben een white list/subscription model, toch?

Als al die zooi niet gefilterd zou worden, dan is het aantal approvals
helemaal niet meer te overzien en als een beetje discussie uit de hand
loopt qua mails dan zal het aantal bounces ook gezellig grote vormen
aannemen. Het wordt wel automagisch gestopt uiteindelijk.

We zulen het nog maar niet hebben over de mensen die mailbox full
produceren, of vergeten zich af te melden van de list etc...

--
http://www.linux-it.nl