[linux] Re: met enige ergernis

Za Feb 24 15:43:30 CET 2007

On Sat, 24 Feb 2007, Alexander Volovics wrote:

> Ik heb deze HELO restricties nooit begrepen.

Deze week:
  199x HELO 213.84.18.35 van externe machines.
  711x HELO localhost van externe machines
   81x HELO localhost.localdomain van externe machines

Dat is toch een fiks aantal SMTP sessies waar je helemaal niet op zat te
wachten. Dat mag uit de logs wel blijken. Zoals:

Feb 24 03:24:17 faramir postfix/smtpd[5865]: NOQUEUE: reject: RCPT from
unknown[61.102.34.7]: 550 <localhost.localdomain>: Helo command rejected:
Host not found; from=<sidarta0223 op barringtonhomesinc.com>
to=<fw1-request op hvdkooij.xs4all.nl> proto=SMTP
helo=<localhost.localdomain>

Dankzij de spammers is het mij betreft al lang 'no more mr nice guy' op
SMTP connecties.

Hugo.

--
 	hvdkooij op vanderkooij.org	http://hvdkooij.xs4all.nl/
 	    This message is using 100% recycled electrons.