[linux] Re: VmWare disk van tree maken

Peter Vollebregt peter.vollebregt op gmail.com
Di Jul 10 21:06:40 CEST 2007

Hugo van der Kooij schreef:
> Hoi,
>
> Wellicht zoek ik verkeerd of kan het domweg niet. Maar ik zou van een
> directory op de harddisk (/var/virus/collection) eigenlijk een disk maken
> die ik kan laten gebruiken door clients in VmWare.
>
> Om het gemakkelijk te maken draait de client naar alle waarschijnlijkheid
> geen Linux. De VmWare server zelf uiteraard wel.
>
> Iemand nog slimme suggesties waar ik overheen heb gekeken?
>
> De voorkeur van direct disk gebruiken boven samba/nfs is de snelheid.
> (Naar ik hoop.)
>
> Hugo.

Hugo,

Dit heet een shared folder en dat moet je aanzetten in vmware (staat
standaard uit). Als het aanstaat zie je dat in de windows verkenner. Met
vmware workstation althans (met ingewikkelder heb ik geen ervaring) kan
je dat definieren ergens in de preferences.

Als ik je goed begrjip althans,
Peter