[linux] Re: nu dvd's toch te klein blijven, waarom dan niet . . .

Do Jul 19 11:56:51 CEST 2007

On Thu, Jul 19, 2007 at 09:33:23AM +0200, Julien Michielsen wrote:
> Toen ik nog jong en onbedorven werkte op een IBM mainframe, toen plakte
> je alle devices gewoon achter elkaar. Om te lezen kreeg je dan bv de
> volgende set ponskaarten voor een job:
>
> Vanmorgen echter wilde ik een directory met digitale foto's naar dvd
> schrijven. Maar:
> :-( /dev/dvd: 2295104 blocks are free, 3430856 to be written!
> :-( write failed: No space left on device
> Dan zou ik graag willen dat growisofs gewoon begon te schrijven, en op
> het punt dat de dvd bijna vol is een "end of device #1" schrijft, om
> [...]

Als je GNU tar gebruikt i.p.v. het ISO 9660 formaat dan zou het moeten
kunnen. Misschien slimmer om een scriptje de lijst van files te laten
genereren, waarbij rekening wordt gehouden met de grootte ervan.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth