[linux] Re: nu dvd's toch te klein blijven, waarom dan niet . . .

Do Jul 19 15:04:16 CEST 2007

Daniel von Asmuth wrote:

> Als je GNU tar gebruikt i.p.v. het ISO 9660 formaat dan zou het moeten
> kunnen. Misschien slimmer om een scriptje de lijst van files te laten
> genereren, waarbij rekening wordt gehouden met de grootte ervan.
>
> Met vriendelijke groet,

Dank je! Dacht direct: dat is het helemaal, natuurlijk!!! Maar toen kwam
direct de volgende vraag: hoe krijg je dit tarbestand op een set dvd's.
Ik begon met

#growisofs -Z /dev/hdc /dev/null
en dat was natuurlijk een makkie. Daarna
# mount /dev/hdc /mnt/dvd
en
# tar -cvvf /mnt/dvd/fotoarch /home/julien/gphoto/
Dit laatste vloog eruit met

tar: /mnt/dvd/fotoarch: Cannot open: Read-only file system
tar: Error is not recoverable: exiting now

Heb daarna opnieuw gemount met
# mount -w /dev/hdc /mnt/dvd
maar dat maakte geen enkel verschil.

Kan dit tarren mogelijk niet, en was dit geen oplossing?

--
Julien Michielsen