[linux] Re: VLAN, MTU en een tulip netwerkkaart

Ma Jul 23 22:42:20 CEST 2007

On Mon, 23 Jul 2007, Bart-Jan Vrielink wrote:

> In m'n servertje thuis heb ik een ZNYX ZX346Q netwerkkaartje zitten, met
> 4 poorten. Deze werkt met de tulip driver (uit de standaard 2.6 kernel).
> Nu kan ik natuurlijk deze kaart als 4 aparte ethX aansluiten op 4
> verschillende netwerken, maar in plaats daarvan heb ik gisteren
> geprobeerd om een etherchannel trunk op te zetten tussen m'n server en
> m'n switch (Cisco Catalyst 2950T). Dit ging in principe prima, totdat ik
> er achter kwam dat deze netwerkkaart (of z'n driver?) geen frames groter
> dan 1518 bytes aan kan, dus er is geen plaats voor de 4 bytes VLAN tag.
> [...]

Aangezien het beestje in Nokia firewalls zit waar ik wel degelijk VLANs op
heb gezet lijkt me een hardware beperking onwaarschijnlijk.

Maar je bent een trunk aan het bouwen van meerdere interfaces waar je
daarna weer VLAN tagging over de trunk wil doen. Tenminste zo begrijp ik
je poging.

Heb je al eens geprobeerd de drivers van ZNYX op te halen en te
compileren? (http://www.znyx.com/support/drivers/ZX346Q_drivers.htm)

Hugo.

--
 	hvdkooij op vanderkooij.org	http://hugo.vanderkooij.org/
 	    This message is using 100% recycled electrons.

 	Some men see computers as they are and say "Windows"
 	I use computers with Linux and say "Why Windows?"
 		(Thanks JFK, for the insight.)