[linux] Re: VLAN, MTU en een tulip netwerkkaart

Bart-Jan Vrielink bartjan op vrielink.net
Ma Jul 23 23:38:22 CEST 2007

Hugo van der Kooij wrote:

> Aangezien het beestje in Nokia firewalls zit waar ik wel degelijk VLANs op
> heb gezet lijkt me een hardware beperking onwaarschijnlijk.

Da's nuttige informatie. Hardware limieten zijn meestal wat lastiger dan
softe limieten.

> Maar je bent een trunk aan het bouwen van meerdere interfaces waar je
> daarna weer VLAN tagging over de trunk wil doen. Tenminste zo begrijp ik
> je poging.

Router op een stokkie, ja.
Eerst met behulp van ifenslave de 4 poorten bij elkaar groeperen in een
bond0 device, en daaroverheen een aantal vlans (bond0.2 etc.).

> Heb je al eens geprobeerd de drivers van ZNYX op te halen en te
> compileren? (http://www.znyx.com/support/drivers/ZX346Q_drivers.htm)

Mmm. Beetje stoffige code, ben benieuwd of ik dat ook onder 2.6.x aan de
praat kan krijgen. Ik moet dan wel de license breken:
"This driver is a part of OpenArchitect/HA Suite (TM) and may only be
installed and may only be installed and used on Ethernet ports with
direct connections to Open Architect/HA-enabled Ethernet switches.
It may not be used to provide failover, high availability, trunking,
link aggreagation, or load balancing in a direct network connection to a
product not running OpenArchitect/HA.
You must have an OpenArchitect/HA Suite RTU (Right-To-Use) license for
this chassis to use any OpenArchitect high availability functionality or
component on the switches within the chassis, or to use
OpenArchitect/Node on any of the CPU host or node cards.
This includes executing this utility."

Vreemd genoeg staat direct daarboven vermeldt dat het hele zaakje GPL2+
is, dus het komt op me over als bezigheids-therapie voor advocaten.

--
Tot ziens,

Bart-Jan