[linux] Hakken die mijn systeem mij zet

Di Jul 24 06:23:57 CEST 2007

Ben er weer! ;-)
Maar het kostte me wel een minuut of acht om te booten, want de
systeemtijd stond weer op Fri Nov 24 01:04:45 CET 2006, en dat was al na
een interne correctie van 1-1-2003, en om die reden wordt van alle
partities gezien dat het meer dan n-max dagen geleden is dat er een fsck
is uitgevoerd, en alles komt dan aan de beurt.
Waarom alles zo diep mis is gegaan is mij een raadsel. Ik weet wel dat
mijn systeem helemaal van slag is gegaan toen ik mijn bios probeerde te
flashen. Die flash is niet gelukt, en ik heb het oude bios teruggezet,
maar ook daar-
na blijft het kwakkelen. Na de bios-upgrade, op grond van foutmeldingen en
google referenties naar die meldingen, heb ik de systeembatterij
vervangen.  Hielp niets, mogelijk omdat ik bij het vervangen van die
batterij (dat ik met  één hand moet doen) kortsluiting heb veroorzaakt
waardoor de batterij werd vernietigd.
Ik heb nu een systeem dat ik niet kan booten omdat het daarna de
systeemklok op nul zet en het systeem pas na meer dan zes minuten herstart
is. Iemand een idee wat daar de reden van kan zijn? Kan het moeilijk laten
repareren wanneer het probleem niet gedefinieerd is.

-W-
Julien Michielsen
julien op michkloo.xs4all.nl