[linux] Re: Hakken die mijn systeem mij zet

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Di Jul 24 11:46:35 CEST 2007

On Tue 24 Jul 2007, Julien Michielsen wrote:

> Ik heb nu een systeem dat ik niet kan booten omdat het daarna de
> systeemklok op nul zet en het systeem pas na meer dan zes minuten herstart

Je kunt om te beginnen die (IMHO onzinnige) regelmatige check van je
ext[23] filesystems uitzetten: tune2fs -i 0 /dev/hda1 enz.

Daarna zorgen dat meteen na het opbrengen van je netwerk interface de
tijd met NTP goed gezet wordt. Als dat geen optie is, schrijf desnoods
een file weg met huidige datum/tijd bij shutdown, en gebruikt die tijd
bij booten, dan loop je maar een beetje achter :)

Paul Slootman