[linux] script voor nllgg.nl

H. van Dijk dijkvan op hccnet.nl
Di Jul 24 20:06:21 CEST 2007

Hallo allen,
Ik wil op onze site een leuk voorbeeldje van een script zetten maar ik
ben daar niet zo goed in.
Wie kan dit verbeteren en afmaken?

#! /bin/bash
#Met dit programmaatje (script) dat men bij de opstart
# en op regelmatige tijden kan laten lopen, wordt twee png-bestanden
gemaakt die de verwachte buien op de 2 hele uren na het huidige tijdstip
laat zien. Deze bestanden staat dan op de Desktop zodat men aan het
icoontje de buien al kan zien aankomen.
#Geef de datum en uur; verhoog uur met 1; zet resultaat in $tijd
$tijd:=date +%Y%m%d%H + 1
# $tijd wordt ingevuld in de URL die er normaal bijv, zo uitziet:
# http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=-4&voor=200707242100
firefox http://buienradar.nl/h.aspx?jaar=-4&voor=$tijd00
#selecteer het image en sla het op op de Desktop als $tijd1.png
$tijd:=date +%Y%m%d%H + 2
firefox http://buienradar.nl/h.aspx?jaar=-4&voor=$tijd00
#selecteer het image en sla het op op de Desktop als $tijd2.png

Hein van Dijk
033-4654837