[linux] Re: nieuw board i.c.m. linux...

Udo van den Heuvel udovdh op xs4all.nl
Do mei 3 16:03:32 CEST 2007

Paul Slootman wrote:

> Hoeft niet...

Na het lezen van wat howto-spul zakt de schrik.

> Er zijn md modules die praten met zo'n hardware chip, maar die zou ik
> dus vermijden. Gewoon als "normale" disken configureren en gebruiken.

Helder.

> Hmm, ik weet wel dat het met de actuele debian installer gewoon zou

Hier is het Fedora/Verdorie. ;-)
Maar die kan het ook zag ik.

> Zorg er wel voor dat je een aparte /boot partitie hebt die _niet_ RAID5
> is; maak die RAID1, en dan kun je dus vanaf elke disk booten (en dus
> maakt de volgorde niet meer uit). Altijd makkelijk als de 1e disk het
> zou begeven, kun je tenminste nog gewoon bij je data.

Helder.
Dus 1 disk partitioneren, die indeling op de andere disks zetten en dan
de partities als raid-5/1 instellen.

> In m'n laptop heb ik ook nvidia vga, en dat werkt ook prima zonder de
> proprietary driver, zolang je geen 3d wilt...  Enige waarvoor ik dan wel
> die driver installeer is als ik weer eens google earth wil draaien.

Ah. Beter!

> dual-performance??

dual-scherm. twee maal 1280*1024 naast elkaar voor 2560*1024.

Udo