[linux] Re: nieuw board i.c.m. linux...

Do mei 3 21:15:59 CEST 2007

On Thu, 3 May 2007, Paul Slootman wrote:

> Hmm, ik weet wel dat het met de actuele debian installer gewoon zou
> moeten kunnen. Zelf zou ik het met een boot disk en met de hand de md
> config doen, en dan debootstrap gebruiken om een base systeem er op te
> krijgen.
>
> Zorg er wel voor dat je een aparte /boot partitie hebt die _niet_ RAID5
> is; maak die RAID1, en dan kun je dus vanaf elke disk booten (en dus
> maakt de volgorde niet meer uit). Altijd makkelijk als de 1e disk het
> zou begeven, kun je tenminste nog gewoon bij je data.

Is ook mijn strategy. En bijna elke bij de tijd distro laat je bijna
geblindoekt nog een RAID config maken bij installatie.

Hugo.

--
 	hvdkooij op vanderkooij.org	http://hugo.vanderkooij.org/
 	    This message is using 100% recycled electrons.

 	Some men see computers as they are and say "Windows"
 	I use computers with Linux and say "Why Windows?"
 		(Thanks JFK, for the insight.)