[linux] Re: UMTS modem

bartjan op vrielink.net bartjan op vrielink.net
Ma Mrt 10 12:11:43 CET 2008

Geert Stappers writes:

> Over de GPRS/UMTS modems heb ik mij laten vertellen,
> dat het eigenlijk "serial port plus modem" zijn.
>
> Wat er in een T61 zit, weet ik niet, maar ik neem aan een PCMCIA kaart.
> Vanuit de hoofdCPU zou je een serial port moeten zien. Met minicom kun
> je controleren of er een modem achter zit wat AT commandos beantwoordt.

Het UMTS modem is een standaard onderdeel van de laptop (SIM zit onder de
batterij). Ik vind wel iets op de USB bus wat op een serial device lijkt,
maar het is me nog niet gelukt om hiermee te communiceren (zoiets basics als
AT commando's geeft al geen respons). Ook collega's hebben hier nog geen
success mee.