[linux] Re: VPN [was: laptops zonder Microsoft Windows]

Marc Fellman marc.fellman op gmail.com
Di Mrt 11 12:33:43 CET 2008

Op 11-03-08 heeft Daniel von Asmuth<asmuth op bakunin.xs4all.nl> het
volgende geschreven:
> [...]
>  > > voorbeelden en alles, onder Windows, maar dat het onder Linux een
>  > > heel gepuzzel is.
>  >
>  > Dat lijkt me inderdaad waarschijnlijk, maar die gemakkelijk te
>  > installeren VPN's zijn nogal eens zo onveilig als de pest.
>
>  Kunt u daar iets naders over vertellen?
>

>  Bij voorbaat dank,
>

>  Daniel von Asmuth
>
>  P.S. Ik heb recentelijk een Poptop PPTP VPN onder Linux geinstalleerd.
>  Dat is niet zo moeilijk en ook een Windows desktop kun je vrij snel een

Ja en ik gebruik zowel voor mijn werk als privé al weer tijden
OpenVPN. Door de instelmogelijkheden zijn er bijna nooit problemen met
andere firewalls (van klanten waar je op dat moment bent).

--
Met Vriendelijke Groet / With Kind Regards

Marc Fellman