[linux] Re: email verzenden in bulk door vereniging

Ma Mrt 24 13:31:48 CET 2008

On Mon, Mar 24, 2008 at 01:14:42PM +0100, frans bos wrote:
> Die 90% kan ik uit eigen bevindingen bevestigen. De jeugd kan of wil
> niet meer lezen. Als docent- VMBO heb ik al moeite om leerlingen een
> blok tekst van  meer dan 10 regels achter elkaar te laten lezen, terwijl
> een afwisselende opmaak wel de leerlingen erbij houdt.

als de jeugd niet meer (wil) lezen, dan moet je dat probleem aanpakken en
niet enen oplossing vinden die het probleem dan maar weg moffelt.

Het is exact de reden waarom men niet meer kan rekenen, spellen, noem maar
op. Onlangs nog was er een discussie over het schrijven van white papers
en daar werd dodleuk gezegd "je weet toch wat er bedoeld wordt?". Hoezo
zijn de d, de t e.d. dan belangrijk...? En wat was er ook alweer zo moeilijk
aan?

Zullen we ook maar, omdat de mensen steeds minder het rijbewijs halen,
de dempel maar verlagen?

Zeker als docent heb je m.i. ook nog een opvoedkundige rol. Ik zou ze
plain text sturen. Zoals meerdere mensen al zeiden: als er HTML only
gestuurd wordt, dan flikker ik het gelijk weg. Het boeit me niet eens
meer wat er in staat.

--
http://www.linux-it.nl