[linux] Re: Belastingen .... een oplossing gevonden voor Kubuntu 8.10

Peter Vollebregt peter.vollebregt op gmail.com
Do Apr 2 22:40:13 CEST 2009

Aart Koelewijn schreef:

> Ik heb onder Ubuntu 8.04 (Gnome) zowel vorig als dit jaar beide aangifte
> programma's (particulieren en ondernemers) probleemloos kunnen
> installeren en gebruiken door aan te klikken en toestemming geven tot
> installeren, verder niets nodig. De nieuwe functionaliteit, het bij de
> belastingdienst ophalen van de al bekende gegevens voor de
> belastingaangifte particulieren, bleek alleen niet te werken.
Deze vraag overviel me bij het testen van de installatie, maar bij mij
(ons) werkte dit zonder mankeren. Los van een andere distributie kan ik
daarover opmerken dat ik geen firewall aan heb staan op mijn distributie
(wel in de adsl router). Maar ik mag toch jopen dat dit gewon via port
80 gaat. Ik dacht overigens dat het van een oude opgave werd opgehaald.
Ik heb opgave van de nodige jaren op mijn PC staan, en zelfs oude
windows-versies waren leesbaar - zij het dat je even wat hoofd en kleine
letters goed moest zetten. Linux is hoofdlettergevoelig.

> Het
> zorgtoeslagprogramma heb ik niet nodig, dus niet opgehaald. Zowel vorig
> als dit jaar de Autopackage gebruikt.

Ik ook. En 1 keer de.sh versie omdat autopackage niet werkte.
> Aart

Peter