[linux] Re: grub vraagje

Casper Gielen casper-nllgg op gielen.name
Ma Apr 27 16:43:32 CEST 2009

paai wrote:
> Heren,

> Hoe peuter ik grub aan z'n verstand  dat hij op de andere partitie
> (/dev/hda9) naar  boot informatie moet zoeken...?

Je wil grub-install draaien met de --root-directory optie.

1. Mount de "echte" boot
# mount /dev/hda10 /mnt

2. Installeer grub opnieuw
grub-install --root-directory=/mnt hd0

Let op, "root-directory" moet verwijzen naar de (relatieve) root, en dus
niet naar de /boot directory, maar naar de directory waar boot in staat.

Als jouw hda10 geen boot-directory bevat, maar direct de inhoud van de
/boot directory, dan zou je hem gewoon over de /boot van je
root-filesystem kunnen mounten.

Ik hoop dat je het nog volgt :)

--
Casper Gielen