[linux] Re: [bestuur] Re: [Vrijschrift-Kern] Re: publieke omroep/ silverlight

Cecil Westerhof CecilWesterhof op xs4all.nl
Di Feb 3 08:27:53 CET 2009

Op dinsdag 03-02-2009 om 07:53 uur [tijdzone +0100], schreef Roeland Th.
Jansen:

> ik heb gisteren twee mannen van Novell gesproken en ze doen anders echt
> hun best om het net zo goed(of slecht) te maken als silverlight. Het
> werd zelfs aangeprezen als een volwaardig alternatief. Inderdaad, omdat
> MS meehelpt de interoperability etc voor elkaar te krijgen.

Ik krijg het echter niet -simpel- aan de praat. Ik heb de versie uit
standaard Yast geprobeerd, de extra repository en de versie die via
Nederland4 en de Microsoft site kan worden geïnstalleerd.
Bij de laatste blijft Nederland4 zeggen dat ik Silverlight moet
installeren. Als ik daar op klik wordt er gezegd dat ik versie
1.0.30401.0 heb, maar dat ik versie 2 moet installeren. Bij
click-to-install word ik verwezen naar go-mono.com/moonlight. En hier
wordt mij verteld dat ik werk met de current versie.

Mijn eerste idee was ook dat de reacties -iets- te negatief waren. Maar
als ik dit krijg (terwijl ik met een Novell Linux -openSUSE 11.1- werk,
het vreemde is dat het in Ubuntu geen probleem schijnt te zijn), dan
denk ik dat je terecht kunt stellen dat dit voor een verdere
bevooroordeling van Microsoft zorgt. Als mensen dit zien, zal dat een
-extra- reden zijn om niet over te stappen op Linux, of terug te gaan
naar Windows.

> Novell zit daar zo dicht boven op dat zolang de deal bestaat, dat niet
> zal gebeuren...

Op dit moment is de voorsprong er dus wel.

--
Cecil Westerhof <CecilWesterhof op xs4all.nl>