[linux] Re: Boot van SATA-dvd

Jan Joosten jan_joosten op planet.nl
Wo Feb 18 15:13:56 CET 2009

On Wednesday 18 February 2009 02:48:49 hans rood wrote:
> Mijn nieuwe systeem: ASUS p5ql-cm bord met SATA-dvd wil alleen vn de
> nieuwste life-cd's booten. de [kx ]ubunbu 8.4 lopen allemaal vast,
> kunnen het OS niet vinden, eindigen in een Busybox of iets dergelijks.
>
> Ubuntu 8.10 en Mandriva 2009.0 doen het prima.
>
> Kan dat liggen aan die SATA? zou ik moeten proberen er een IDE-DVD in te
> hangen? of zou het feit dat de HD nog helemaal leeg is roet in het eten
> gooien?

Ik kan niets aan het antwoord op je vraag bijdragen, maar ik het laatst
eenzelfde soort probleem gehad met een nieuwe pc met ASUS moederbord en AMD
quadcore 64 bit processor.

Startte met Ubuntu 8.04 etc wel netjes op maar eindigde in een kernel panic.
Dat was eenvoudig op te lossen met noapic mee te geven in het bootcommando.

Na installeren op de lege harde schijf opnieuw hetzelfde probleem en opnieuw
dezelfde oplossing.

Met vr gr
Jan J