[linux] Re: bluetooth adapter die er tegen kan 24/7 aan te staan en gebruikt te worden

Aart Koelewijn aart op mtack.xs4all.nl
Wo Feb 25 09:16:28 CET 2009

On di, 2009-02-24 at 21:51 +0100, Folkert van Heusden wrote:

> Ah dat is interessant! Ik denk dat ik dan misschien ook eens naar die
> adapter moet kijken. Want om te monitoren of iets in de buurt is (om op
> 't juiste moment m'n lichtkrant uit en weer aan te zetten) moet ik
> probes sturen. En ik denk dat jouw opstelling dat ook doet.
> Leuke site, interessant idee!

Het programmaatje wat daarvoor draait (eerst bash, nu perl) heeft als
enige echt belangrijke deel de regel:

/usr/bin/hcitool -i hci0 scan --flush > $scan

de rest eromheen heeft alleen te maken met wat je met de gegevens wilt
doen. Verder neem ik naar schatting ongeveer 1 op de 50 passerende
auto's waar. De rest heeft geen bluetooth, heeft die uitgezet of een te
zwak signaal. Maar regelmatig krijg je ook voor 1 passerende auto/bus
meerdere waarnemingen.

Aart