[linux] Re: xs4all smtp autorisatie probleem

Paul de Vries paul.de.vries op xs4all.nl
Do Sep 12 17:05:30 CEST 2013

On 11 Sep 2013, at 21:13 , Paul Slootman <paul+nospam op wurtel.net> wrote:

> Ik had toen ook al aangegeven dat SASL niet zoveel te maken heeft met
> SMTP AUTH. Helaas blijf je tegen SASL aan hikken...
>

> Paul

mag ik mijn vraag opnieuw formuleren:

voor centos 6.4 zijn postfix & dovecot de meest gebruikte oplossingen.
inkomend verkeer (imaps) handelt dovecot goed af met tls en (sasl) authenticatie naar pam.

voor smtpd inkomend wil ik graag iets dergelijks, postfix/dovecot werkt prina, dus ik denk dat ik dat zo kan laten.

voor smtp naar xs4all wil ik graag tls en wil xs4all graag authenticatie.
hiervoor voldoet postfix/dovecot niet, postfix/cyrus overigens wel, maar dan zit ik met 2 sasl implementatie.

zoals paul al aangeeft zit ik niet vast aan sasl, maar ik weet gewoon niets beters.

kunt u (of iemand anders) mij voor het laatste, dus smtp naar xs4all een advies geven hoe ik zowel tls als authenticatie kan doen, liefst met postfix omdat dat voor de rest goed werkt?

mvg pdv.