[linux] Re: geen wlan gevonden met Debian 7.7

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Do Dec 4 08:45:35 CET 2014

On Thu 04 Dec 2014, Fred wrote:

> Na deze opgegeven commando's is inderdaad gebleken dat er geen relevante
> driver geladen noch gevonden is. Met 'lsmod' vond ik wel de module
> 'ath3k'  maar een poging deze te laden heeft niets opgeleverd.

'lsmod' laat zien wat er _al_ geladen is, een poging zo'n module dan
opnieuw te laden zal uiteraard mislukken.

ath3k wordt volgens mij alleen gebruikt voor USB wifi adapters.

De ath9k module zou wel aanwezig moeten zijn, probeer dus:
modprobe ath9k
Als dat geen fouten geeft, zou de wifi interface te zien moeten zijn met
ifconfig -a

Wel vreemd dat die niet vanzelf gedetecteerd en geladen is, ik heb
onlangs een laptop geinstalleerd met volgens mij ook een ath9k, en die
werd automagisch geconfigureerd.

Paul