[linux] Re: geen wlan gevonden met Debian 7.7

Kees Theunissen C.J.Theunissen op differ.nl
Do Dec 4 12:43:47 CET 2014

On Thu, 4 Dec 2014, Kees Theunissen wrote:

>Het lijkt er op dat de AR9565 Wireless Network Adapter nog niet
>wordt ondersteund in de 3.2.0 kernel die standaard in debian wheezy
>zit. Zie deze discussie van ruim een jaar geleden:

Hier had ik willen invoegen:
  http://forums.debian.net/viewtopic.php?t=107377

> [...]
>moet ook de package initramfs-tools worden ge-update met de versie
>uit wheezy-backports. Doe als root op een 64-bits systeem:
>
>  aptitude install linux-image-3.16-0.bpo.3-amd64 initramfs-tools=0.115~bpo70+1
>
>Ook dit moet weer één regel zijn.
>De variant van het installatie commando voor een 32-bits systeem
>laat ik aan de de lezer over.
>
>Als na een reboot in de nieuwe kernel alles blijkt te werken dan
>kan je de oude kernel de-installeren.
>
>Disclaimer: niet getest. Dit is gebaseerd op de discussie in
>bovenstaande URL en op de actuele inhoud van wheezy-backports.

Groeten,

Kees.

--
Kees Theunissen, Systeem- en netwerkbeheerder,   Tel: 030-6096724
Dutch Institute For Fundamental Energy Research (DIFFER)