[linux] debian testing vs stable

Fred fred.d op xs4all.nl
Za Dec 6 10:52:18 CET 2014

Wederom loop ik met de configuratie van mij laptop tegen problemen aan.
Ik ben hier enorm geholpen met de draadjes ' geen wlan gevonden met
debian 7.7' en ' Opstarten van USB stick'. Met betrekking tot het eerste
onderwerp lag de oplossing in het upgraden van de kernelversie zoals die
gebruikt wordt in de versie 'testing' van Debian.

Ik heb mij toen afgevraagd of ik naar 'testing' zou overstappen. Ik heb
gedacht die niet te doen omdat er waarschijnlijk wel snel weer een
release uitkomt.Ik heb van jullie inbreng natuurlijk ook veel
opgestoken, iets wat waarschijnlijk niet het geval zou zijn geweest als
ik 'testing'  in de eerste instantie al had gebruikt.

Het heeft dus voor mij een meer waarde gehad om het zo te doen als nu
omdat ik met mijn volgende probleem weer iets verder ben gekomen
waardoor ik zelf met behulp van google weer iets verder kom en dat ik
hier weer een probleem of vraag kan dumpen :-)

Concreet is mijn huidige probleem dat ik de resolutie van mijn scherm
niet kan aanpassen.
Het blijkt nu dat ik niet de enige ben en dat de oplossing mogelijk
schuilt in het toch gebruiken van de ' testing'  versie. Mijn vraag is
nu; Kan ik ook in dit geval, net als met de kernel upgrade, gebruik
maken van de sectie 'testing'  om bepaalde relevante software of drivers
te updaten zonder helemaal ' over'  te gaan naar testing..?

en zo ja, moet je dit ook willen..? Ik kan mij voorstellen dat je dan
met een upgrade/update wederom problemen krijgt omdat je niet eenduidig
met een bepaalde versie werkt..

Fred