[linux] Re: Hoe maak je een .sql scriptje voor mysql?

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Vr Dec 19 10:58:10 CET 2014

On Thu 18 Dec 2014, Frans van Berckel wrote:

> Als ik het met een (perl) script doe, dan moet bij iedere database met
> een andere user/password combi inloggen.

Dat kun je in je perl script natuurlijk gewoon automatiseren he.

> Yes, ben zo blij met ssh access bij de hoster. Vaak met een andere
> user / password combi inloggen, voor deze taak, maakt dat he niet
> onnodig ingewikkeld. In phpmyadmin hoef ik dat niet, zag ik, vandaar.

Je hoeft in phpmyadmin niet steeds te kiezen voor een database waar je
mee gaat werken, als je een mysql script uploadt? Jouw mysql script kan
dan 24 verschillende databases aanraken zonder aan te moeten melden bij
die databases? Waarom kan dat dan niet met een perl of php script?
(Ik heb nog nooit met phpmyadmin gewerkt, ik ben van de command line :-)

> En mysql root rechten verkrijgen bij een hoster, geloof je zelf in?

Ja, als je een VPS afneemt. Hoeft ook niet veel te kosten, en kun je
doen wat je wilt.

Ik heb zelf een eigen 1U server hangen in een halve rack samen met wat
vrienden, zo kun je lekker doen wat je zelf wilt met je eigen server.
Dat leidt dan wel weer tot confrontaties met allerlei beperkingen die je
niet verwacht als je te maken hebt met een "gewone" hoster zoals nu in
deze discussie.

Paul