[linux] Re: resolutie 4:3 na new hardware upgrade

Di Sep 9 20:33:28 CEST 2014

Aldus schreef Aljo 'Ubuntu' Wijnands op Tue, Sep 09, 2014 at 06:47:23PM +0200:
> bij het upgraden van 12.04 naar Ubuntu 14.04 krijg ik de mededeling dat
> mijn nieuwe grafische kaart geen Unity ondersteunt.
>
> komt er ooit een nieuwe driver zodat Unity wel ondersteund wordt door
> mijn dual boot pc?

Ik heb het even opgezocht, maar Ubuntu 12.04 wordt nog tot 2017
ondersteund met updates, zodat een upgrade op dit moment niet nodig is.

Kunt u aangeven van wie of wat u de bovengenoemde mededeling hebt
gekregen en hoe die mededeling exact luidde en wat de overige
omstandigheden waren? Wilt u nu zeggen dat uw laptop nu met Ubuntu 14.04
prima werkt ondanks het gebrek aan morele, financiƫle of techische
ondersteuning? Bent u van plan om een andere Window Manager als KDE of
GNOME te gebruiken op uw Ubuntu? Of wacht u liever op Ubuntu 16.04
(zesty zebra?), dat mogelijk een of meer nieuwe drivers bevat? Hangt
de ondersteuning van Unity en 14.04 nog af van welke driver u gebruikt?

Gaat u nu terug naar Ubuntu 12.04? Ik heb het al eerder gevraagd, maar
deze groep heeft van u geen informatie ontvangen waaruit we hadden
kunnen concluderen dat uw PC niet goed werkt met Ubuntu 12.04 en ook
niet of u geprobeerd hebt om een hogere grafische resolutie in te
stellen. Werkt uw oude grafische kaart misschien toch gewoon beter dan
de nieuwe?

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth